Cvičení na balanční podložce

Jste začátečník nebo pokročilý a hledáte ideální všestrannou pomůcku ke cvičení? Pak bude tento článek právě pro vás. Život vám vybalancovat nepomůže, ale vaši rovnováhu určitě ano. Přestože může být název zavádějící, jsou balanční podložky, nebo také bosu či půlmíče s pevnou základnou, ideálním parťákem ve vašem tréninkovém plánu. Ne nadarmo je využívají i profesionální trenéři.

Proč se dát do cvičení na balanční podložce?

Tyto půlmíče jsou na první pohled dokonalým pomocníkem při zpevnění středu těla, ale také při koordinaci. To je samozřejmě pravda, ale jejich využití a účinek jsou mnohem dalekosáhlejší. Díky držení rovnováhy během provádění různých cviků vám totiž pracují všechny svaly!

 Od ramen a rukou, středu těla až po samotné chodidla. A s rostoucími zkušenostmi a fyzičkou je můžete přizpůsobit i konkrétním partiím. Na balančních deskách si budete budovat sílu, kondici i koordinaci těla. Všechno ale není jenom o hubnutí a svalech. Balanční podložka vám může pomoci při mnoha fyzioterapeutických problémech.

Od bolesti zad, kyčlí nebo kotníků. Díky zapojení celého těla a potřebě udržet se na nezpevněném povrchu se zpevňují i klouby a celkové držení těla. Účinky můžete poznat již po pár týdnech cvičení.

Balanční podložka LifeFit
Balanční podložka LifeFit

Jak na balanční desce cvičit?

Důležité je, dělat všechny pohyby správně a tak, abyste si neublížili. Na internetu je spousta návodů a mnohdy jsou ukázané i v příručce k vašemu půlmíči. Pokud tuto pomůcku neberete pouze jako doplněk vaší cvičební sady, nebo jste čerstvý začátečník, není na škodu využít rad profesionálního trenéra, alespoň ze začátku.

Cviků, u kterých se dá deska využít je mnoho. Začneme základními, tedy klasické dřepy, stání na jedné noze nebo přešlapování. Můžeme stát jak na měkkém balonu, tak na pevné desce. Je jen na vás, jakou variantu vyberete. Ze začátku je určitě lepší měkká plocha, na které se jde lépe udržet.

Na balanční podložce bosu můžeme také pouze stát a cvičit rukama, dělat různé vztyčování, rozpažování nebo rotovat středem těla. Díky držení balancu vám dají i tyto cviky dost zabrat.

Známý je také plank (česky prkno), kdy nohy máme na zemi a ruky máme na podložce. Tato těžší verze prkna je ideální pro správné držení těla a zpevnění břišních a zádových svalů.

Využít můžeme i expandéry, se kterými můžeme rozpažovat a zpevnit tak svaly na rukou, nebo s nimi procvičit ramena.

Cvičení na balanční podložce
Cvičení na balanční podložce

Jak vybrat tu pravou balanční podložku?

Balanční podložky bosu jsou dostupné téměř všude. Tato cvičební pomůcka se stala velmi oblíbenou, a proto ji můžeme najít v několika formách a velikostech. Velmi často se k balanční podložce přibalují i expandéry. Výběr není složitý a cvičit můžete téměř ihned. I z tohoto důvodu je podložka ideálním pomocníkem.

Závěr

Podložka se dá využít jak v bytě, tak v posilovně. Je spousta cviků, ke kterým si ji můžeme vzít a výsledky jsou také povzbudivé. Je skvělým doplňkem ke kruhovém tréninku, posilování i k obyčejném protažení. Vhodná je pro začátečníky a potrápí i pokročilé. Tak na co čekat! 

5/5 - (1 vote)

fajnadomacnost

Jsme nadšený tým co se stará o svou i vaši Fajnovou domácnost. Někdy znamená domov místo, kde je tvoje srdce. Tomu my věříme.

1 komentář u „Cvičení na balanční podložce

  • 18 července, 2022 (1:16 pm)
    Permalink

    Super věc na zpevnění těla. Mám sama odzkoušené.

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Pin It on Pinterest